Sundhedstjek skal give klubberne en hånd med digital oprydning
Hurtigt overblik og handlemuligheder lige ved hånden, er nogle af ingredienserne i den nye funktion, der skal hjælpe klubberne med at holde deres KlubOffice i topform.
Digitale driblinger med effekt ude på banen
Medlemmer med en forældet e-mail. Spillere, der ikke er i klubben mere. Hold uden træner. Tre af de tjekpunkter, som det nye 'Sundhedstjek' i KlubOffice kommer omkring i et 360 graders digitalt eftersyn.
Dermed har klubberne fået et værktøj til at undgå besværende situationer, som medlemmer, der ikke kan modtage e-mails, trænere der ikke kan kontaktes af modstanderholdet og spillere uden spillercertifikater.
Og det er ikke kun til fordel for klubbens egen administration - men også for medlemmer, frivillige og for andre klubber.
Turneringshold uden en træner i spidsen betyder fx, at modstanderhold ikke kan kontakte trænerkollegaen på modsatte sidelinje, hvis der skal findes en ny dato for kampen. Og medlemmer med en ugyldig e-mailadresse, får ikke besked, når det er tid til kontingent eller klubfester.
Sundhedstjekket kan således være en god holdkammerat for mange mennesker i fodbold-Danmark. Herunder kan du se de 10 punkter, som tjekket indeholder. Har du adgang til KlubOffice, kan du finde den nye funktion her.
De 10 tjekpunkter i det nye 'Sundhedstjek'
- Ukontaktbare emails
- Ukontaktbare mobilnumre
- Personer med fodboldspiller@dbu.dk som e-mail
- Personer uden aktivt Fodboldpas
- KlubOffice-brugere, der ikke har været logget ind det seneste år
- Spillere som ikke har været på holdkort det seneste år
- Spillere som ikke har et spillercertifikat eller supplerende spilletilladelse i klubben
- Stamhold uden spillere
- Stamhold uden trænere
- Turneringshold uden holdkontakter
En hjælpende hånd til bedre datakvalitet
Det nye 10-trins tjek er også en hjælp til at få ryddet op i klubbens systemer. For med en liste af spillere, der ikke har været på holdkort det seneste år, kan man hurtigt få meldt de medlemmer ud, der ikke længere er i klubben. Det kan sikre et mere retvisende billede af klubbens medlemstal, der kan hentes fra KlubOffice.
KlubOffice er i mange klubber det digitale maskinrum. Derfor er det vigtigt, at kun de personer, der fortsat har et formål med at flytte kampe, oprette banebookinger og rode med klubbens økonomi, har adgang til KlubOffice. Sundhedstjekket giver overblik over de personer, der muligvis ikke længere skal have adgang.
Det er til enhver tid klubbens egen beslutning, hvad der skal ske med de enkelte medlemmer, spillere og brugere.